טיפים לכתיבה שיווקית שבאמת עושים הבדל.

בשיווק ומכירות, כוחה של המילה הכתובה לא פחות ממרשימה, היא יכולה להוביל אדם דרך כל הפאנל השיווקי שלכם עד להמרה עצמה. 

 

איך עושים את זה נכון ומה היתרונות על פני שאר דרכי השיווק? כאן נספר לכם.

 

טיפ מספר #1  – ״למה לי״

כתיבה שיווקית היא כתיבה שמספרת ללקוח ״למה לי״ המוצר, השירות, הערך ההצעה שלך היא הכי טובה עבורי. ״למה לי״ לשלם יותר, לנסוע רחוק, להשקיע, להמליץ או כל פעולה שתרצו.

 

לכן, כשניגש לכתוב את התוכן השיווקי שלנו נחשוב קודם כל מה הלקוח הפוטנציאלי שלנו מרגיש? מה החששות שלו? נייצר אצלו תחושה שאנחנו מבינים אותו הכי טוב ובהתאם לכך נדע גם לתת לו את המענה הכי מקצועי וטוב עבורו.

 

טיפ מספר #2 – מידע על המוצר. 

השימוש הפונקציונלי/האמוציונלי אולי יראה לכם מובן מאליו, אבל ללקוח הפוטנציאלי – לא תמיד. 

פרטו מידע על המוצר שלכם בצורה בהירה וממוקדת כך שלא תהיה הטעייה/אי הבנה מכל סוג שהוא. פעולה זו תמנע גם ביטולי עסקה בעתיד. זה המקום גם לשתף בידע מקצועי וטיפים (סודות המקצוע) כדי למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם. 

 

טיפ מספר #3 – היררכיה 

יש לנו עובדה שתפיל אתכם מהכיסא! אנשים לא קוראים את כל המודעה/מאמר/עמוד נחיתה שלכם. אנחנו נחשפים בממוצע ל-5000 מודעות ביום ולכן למוח שלנו יש מסננת שמנקה את מה שלא חשוב ולא רלוונטי. למדנו פשוט לסרוק במהירות. 

כדי שהכתיבה שלכם תבלוט על פני השאר חשוב להשקיע מחשבה בכותרות, בהיררכיה, בבחירה נכונה של מילות מפתח ובהדגשה של מילים חשובות. 

 

טיפ מספר #4 – מסירים התנגדויות

נצא מנקודת הנחה שמכרת את המוצר שלך בעבר כמה פעמים ולכן יש לך קצת ניסיון לגבי התנגדויות שיכולות לצוץ בפאנל המכירה (יקר לי, המותג לא מוכר, פחד שלא יתאים לי). נסו לתת בכתיבה שלכם מענה להתנגדויות ולבצע מחקר מתחרים כדי להביא את הלקוח הפוטנציאלי יותר בשל אל תוך העסקה. 

 

טיפ מספר #5 – יאללה! 

אחרי שהשקעתם, כתבתם ופירטתם זה הזמן להציב הנעה לפעולה – הסבירו ללקוח מה בדיוק הוא צריך לעשות מכאן. לדוגמא: ״לרכישה לוחצים כאן״, ״תאמו שיחת ייעוץ״, ״הזמינו את המהדורה המוגבלת״. 

 

#טיפ בונוס – שפה רב מגדרית

היום, יותר מתמיד (על פי מחקרים) שפה רב מגדרית משחקת פקטור משמעותי באחוזי נטישה מעמודי נחיתה/מודעות ולמה? כי אנחנו אוהבים פרזונליזציה ופניה אישית. כך נרגיש שמבינים אותנו יותר טוב ובעיקר שרואים את מי שאנחנו. לא תאמינו עד כמה זה עושה את ההבדל.

 

זכרו – בשונה משיחת מכירה, או מכירה פרונטלית בכתיבה השיווקית יש לנו זמן לעשות שיעורי בית ולחקור, זה יתרון משמעותי מאוד שאנחנו סווווופר ממליצים לקחת בשתי ידיים ולנצל. שיהיה בהצלחה! 

מחברת המאמר:
ניצן לנדמן, למדה בבצפר אסטרטגיה, שיווק ומיתוג | מנהלת הקריאייטיב בבצפר של חברות הפרסום | עצמאית בתחום הייעוץ האסטרטגי, הקריאייטיב והמיתוג בעולם המוסיקה

מאמרים קשורים

פה מתחילים איתנו