הבצפר ואיגוד הפרסום, הנציגים הרשמיים של פסטיבל קאן בישראל, עורכים מדי שנה (זו השנה השישית) תחרות מקדימה, שבמסגרתה נבחר הצוות שייצג את ישראל בתחרות העולמית של פסטיבל קאן לצעירים עד גיל 30 – הנקראת Young Lions. במסגרת התחרות המקומית, נקראים צעירי תעשיית הפרסום להגיש רעיון קריאייטיבי לפעילות פרסומית תקשורתית בנושא חברתי. צוות השיפוט – אנשי קריאייטיב בכירים מתעשיית הפרסום, בוחרים את העבודה המנצחת, והצוות שיצר אותה טס לפסטיבל קאן, לייצג את ישראל בתחרות העולמית שתערך ביוני 2020.
השנה בריף התחרות היה, ליצור רעיון קריאייטיבי שיקדם את המסר החברתי – "קבלת האחר". המסר יושב בבסיס השאיפה של מארגני התחרות (הבצפר ואיגוד הפרסום) ביחד עם נותן החסות (חברת פרוקטר אנד גמבל) לקדם אג'נדה של סובלנות בין מגזרי החברה הישראלית – האחד כלפי השני ולמען קידום האחדות בחברה הישראלית.
מילים כמו סובלנות, התחשבות, קבלת האחר, בחברה הישראלית, נאמרו במשך 70 שנות קיומה של מדינת ישראל. המודעות לבעיה קיימת. גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הציג את תוכניתו לחיזוק השותפות בין ארבעת המגזרים בחברה הישראלית, הנקראת "תקווה ישראלית" והיא כוללת שיתופי פעולה נרחבים בחינוך, בספורט, באקדמיה, בתעסוקה ועוד. המשימה של המתמודדים בתחרות היתה למצוא את הדרך כיצד להביא רבדים רחבים בחברה הישראלית לפתח רגש חיובי ואמפטיה כלפי המסר. להפנים אותו. להזדהות איתו ובכך להוריד את מפלס השנאה, ההדרה, והגזענות בחברה. 35 עבודות של הדור הצעיר בענף הפרסום הוגשו לתחרות. הרעיונות שלהם כיסו כמעט כל זווית אפשרית. בין הרעיונות שהצוותים המתחרים העלו, היו כאלו שעשויים להביא לשינוי תפסתי והתנהגותי בחברה הישראלית.
בסוף התהליך היינו חייבים לבחור עבודה אחת שתייצג את ישראל. המשימה לא היתה קלה, כי היו רבים וטובים. העבודה הזוכה הייתה של אור מילשטוק ומרב אש ממשרד הפרסום שמעני פינקלשטיין פרלמוטר. העבודה של אור ומרב מתחברת לפורים ומציעה את ליין התחפושות "מחפשים שיוויון" בו יוצגו על גבי אריזות אנשים אמיתיים, מודלים לחיקוי בחברה הישראלית, מאוכלוסיות שאנחנו לא מקבלים. על האריזות יופיעו נציגי מגזרים שהצליחו לנפץ את הסטיגמות ודרך הסיפור שלהם יועבר המסר של אחדות ושיוויון.
מחובר