אילו תכונות עושות יחצ"ן, דובר או יועץ אסטרטגי טוב?

עבודה בתחום התקשורת עלולה להיות תובענית ולא צפויה ולא כל אחד בנוי להיות יחצ"ן, דובר או יועץ אסטרטגי. הנה כמה תכונות אופי שעשויות לעזור לכם להצליח במקצוע הזה.

עקשנות
חלק מרכזי בעבודת היחצ"ן קשור ליכולת שלו לדחוף את הלקוחות שלו לתקשורת, זה לא תמיד פשוט ודורש הרבה עבודה סיזיפית והתמדה. יחצ"ן טוב לא יוותר וינסה להגיע לתוצאה מכיוון אחר ואם לא יצליח ינסה שוב. ושוב. חשוב, להקפיד ולא לבלבל 'עקשנות' עם מצב צבירה של נודניק. אף אחד לא אוהב נודניקים.

אמינות
בטח חלקכם מופתעים מהעובדה שבחרנו 'אמינות' כתכונה חשובה לדוברים, יחצ"נים ויועצי תקשורת. הרי הדימוי הציבורי שלהם כספינולוגים ומפיצי פייק ניוז, לא נולד מהאוויר – יש זן כזה של אנשי מקצוע. אבל בפועל רוב הדוברים ויועצי התקשורת המקצועיים, הם אנשים בעלי אינטגריטי.

יכולת ביטוי עצמי
יכולת ביטוי מרשימה בכתב ובעל-פה היא תכונה הכרחית. אם הכיוון שלכם הוא יח"צ קלאסי, דוברות או ייעוץ אסטרטגי – כושר ביטוי הוא כלי העבודה העיקרי שלכם. ניסוח הודעות לעיתונות, תגובה רשמית או ספונטנית למדיה, פיתוח קמפיינים, ניהול שיחות רקע- זה האלף בית של המקצוע.

כושר אנליטי
תפקיד היועץ האסטרטגי או מנהל יחסי הציבור, דורש התוויית אסטרטגיה ברורה ותכנון קדימה. כמות המשתנים היא גדולה, חלקם לא ידועים ורובם לא בשליטתו. לפעמים זה מרגיש כמו סוג של משחק שח. יועץ תקשורת שלא יודע לחזות כמה צעדים קדימה, יתקשה לנצח במשחק התקשורת.

סדר וחריצות
כמות המיילים והפולו-אפים שדוברים, יחצ"נים ויועצים אסטרטגיים, צריכים להתייחס אליהם בכל יום, היא אסטרונומית. אפילו במונחים של המשרד המודרני. בלי סדר ויכולת לנהל נכון את הזמן, אי אפשר לשרוד בתחום הזה. במקצועות הדוברות ויחסי הציבור, העבודה לא מסתיימת במשרד…

עור של פיל
הלקח החשוב ביותר שדובר צריך לזכור שהוא 'כלי' ולא 'הסיפור'. אם התקשורת עוסקת בדובר או ביועץ, כנראה שמשהו השתבש. כמה מיועצי התקשורת הכי מוצלחים בישראל, הם כמעט אלמונים בקרב הציבור הרחב וזה לא מקרי. אחרי שזה נאמר, דוברים ויחצ"נים צריכים לדעת לספוג ולגדל עור של פיל. הסיבה היא אותה סיבה – הם לא הסיפור. זה לא אישי.

אומץ וביטחון עצמי
למרות שהדובר לא אמור להיות 'הסיפור', הוא הרבה פעמים ימצא את עצמו בעין הסערה. כחלק מתפקידו הוא נדרש להגן על החלטות לא פופולריות ולדברר כישלונות. בשביל זה צריך אותו. מי שיש כלפיו רק אהדה לא צריך דובר או יחצ"ן. ההתייצבות הזו באור הזרקורים דורשת אומץ וביטחון עצמי. הדובר אמור להשרות אמון וביטחון, דובר שרועד ומגמגם מול המיקרופון עושה את ההפך.

מה איתכם? אתם חושבים ש'יש לכם את זה' ואתם בנויים לתחום הדוברות, היח"צ וייעוץ התקשורת? אם התשובה חיובית שווה שתבדקו איזה קורס תקשורת יחסי ציבור ודוברות, הכי מתאים עבורכם. התשובה מחכה לכם במרחק של שני קליקים.

למידע על קורס תקשורת, יחסי ציבור ודוברות

מאמרים קשורים

פה מתחילים איתנו