הסבה מקצועית? לא מילה גסה.

אם זה משום שאתם מרגישים מיצוי ושחיקה בעבודה, אם זה מחוסר שביעות רצון מהשכר והבנה שלא תוכלו להתקדם יותר, או כי המקצוע שאותו למדתם התברר כמשהו שלא מספיק מעניין אתכם – אנחנו נניח שהסבת מקצוע עומדת על הפרק.
לפני שתיגשו למלאכה, הנה כמה פרמטרים ששווה לבחון טרם קבלת ההחלטות:
הסתכלות פנימה:
חשוב לעצור ולדייק את עצמכם. באיזה מקצוע כן הייתם רוצים לעבוד? מה הפריע לכם במקצוע הנוכחי (גובה השכר, השעות או שבכלל מדובר בחוסר עניין וסיפוק מהותיים מהמקצוע)? מה הייתם רוצים שיהיה אחרת במקצוע החדש? האם יש לכם תכונות אופי שלא באות לידי ביטוי בעבודה כיום והייתם רוצים לנצל אותן? למשל עבודה עם אנשים, יצירתיות, חוש טכני מפותח ועוד. זה הזמן להתעמק בשאלות אלו כדי שהשלב הבא של החיים המקצועיים שלכם יגרום לכם לאושר ותחושת סיפוק.
זמן וכסף:
פייס איט – הסבה מקצועית דורשת. היא דורשת זמן וכסף.
כדאי למקסם את פוטנציאל הצלחת ההסבה שאתם בוחרים תצטרכו לשוב לספסל הלימודים. אם יש לכם כבר משפחה – עליכם להיערך לשינויים בסדר היום וברמת החיים הכללית, אין ספק שמדובר בהחלטה משמעותית שמוציאה מאיזור הנוחות לאתגר חדש.
להכיר את התחום שאליו אתם נכנסים:
אם כבר יש לכם כיוון למקצוע חדש, כדאי לברר מה באמת נדרש כדי לעבוד בו. מה צריך ללמוד וכמה זמן יימשכו הלימודים, מה הביקוש למקצוע החדש ובאילו מקומות תוכלו לעבוד, מה השכר והאם כל אלו בכלל עונים על הציפיות שלכם כשאתם מדמיינים את שינוי הקריירה.
עוד משהו חשוב:
אם אתם מרגישים שאתם חייבים שינוי, אבל עדיין לא בטוחים לאיזה תחום עליכם לפנות – אל תמהרו. קחו את הזמן הנוסף לחקור, להעמיק לברר ולהגיע להחלטה שקולה. בסופו של יום – אנחנו עובדים המון זמן מהחיים שלנו. חשוב שנוכל לשלב הנאה, סיפוק ואפילו ריגוש בתוך כל העסק (תרתי משמע) 🙂
מחברת המאמר:
ניצן לנדמן, למדה בבצפר אסטרטגיה, שיווק ומיתוג | מנהלת הקריאייטיב בבצפר של חברות הפרסום | עצמאית בתחום הייעוץ האסטרטגי, הקריאייטיב והמיתוג בעולם המוסיקה

מאמרים קשורים

פה מתחילים איתנו