טיפים לכל מי שרוצה להיות קופרייטר/ית במשרד פרסום

אל תצאו מהבית בלי פנקס ועט.

תעדו ושמרו רעיונות, הגיגים, קרעי מחשבה, בדיחות… לכו תדעו מאין יצוץ הרעיון הגדול הבא.

אין קופירייטר שלא נושא עליו פנקס, זהו אחד מכלי העבודה החשובים ביותר שלכם. בתור מכונת רעיונות משומנת, בכל רגע יכול לעלות לכם רעיון גדול – ברחוב, במסיבה, בישיבה עם חברים, בשירותים או במקלחת. לפעמים משפט מעניין, איקון מוזר, הארה פילוסופית ואפילו סתם קשקוש, יכולים בסופו שלדבר להתגבש לרעיון או לפתוח לכם כיוון מחשבה מקורי. כתבו הכל ומדי פעם עברו על הפנקס וקבלו ממנו השראה.

קבלו ביקורת ברוח טובה.

אם יש משהו שתפגשו יותר מרעיונות, זה ביקורות. דעו לקבל ולא לקחת ללב, זה אף פעם לא אישי.

מה לעשות, אנחנו לא יוצרים למגירה, אלא למען הלקוח ותחת העין הבוחנת של מנהל הקריאייטיב. כמעט תמיד יהיה להם מה להעיר או להוסיף ובדרך כלל הם יהיו ישירים ובוטים. למען הבריאות הנפשית שלכם, למדו להפנים, לחזור אל שולחן העבודה ולייצר רעיון משופר. אפילו אם אתם חושבים שהרעיון שלכם מושלם, כבדו את הניסיון שלהם וגם אם הם טועים, בסופו של דבר הם הקובעים. קופירייטר טוב לומד את הלקוחות שלו ועם הזמן מצליח להשחיל יותר רעיונות.

השראה. השראה ועוד קצת השראה.

מצאו מקורות השראה ממגוון עולמות תוכן. ככל שתדעו יותר, כך הרעיונות שלכם יהיו מקוריים יותר.

כדי שלא ייבש מעיין הרעיונות שלכם, אתם חייבים לתדלק אותו באופן תמידי. אל תחכו להיות תקועים כדי לברוח לעולמות ההשראה שלכם, עשו לעצמכם הרגל ועברו עליהם באופן קבוע. הירשמו לספקי תוכן (feeds) של נושאים המעניינים אתכם, וחפשו מגזינים ובלוגים שיספקו לכם באופן שוטף כתבות חדשות. עם הזמן, נסו להרחיב את מעגל הידע שלכם. קופירייטר רב-אשכולות יכול למצוא רעיונות מקוריים יותר ויש באמתחתו כלים יצירתיים רבים לכל מטרה.

עברית קשה שפה.

כולם עושים שגיאות פה ושם, אבל קופירייטר מיומן יודע לאתר ולתקן אותן בזמן.

זיכרו תמיד כי מעבר למציאת רעיונות, אתם גם הסמכות בכל הקשור לטקסט ושפה, זוהי אחריות כבדה ועליכם להתייחס אליה בכובד ראש. אם אתם לא צאצא למשפחת קור, או חברי כבוד באקדמיה ללשון, לעתים נופלות בחיקכם טעויות. החוכמה היא לדעת לזהות ולתקן אותן לפני שאתם משחררים את הטקסט. כמאמר הפתגם הצבאי: "אם יש ספק – אין ספק", בדקו שלוש פעמים כל מה שמרגיש לכם מוזר. מצאו מקורות אמינים להתייעץ איתם, למשל אתרים כמו "רב-מילים", "מורפיקס", אתר האקדמיה ללשון העברית או חבר מנוסה שעליו אתם יכולים לסמוך.

אל תחשבו מחוץ לקופסה. מעכו אותה. קרעו אותה לגזרים. פוצצו לה את הצורה. שרפו אותה. פזרו את האפר בים. יבשו את הים. אכלו את החול.

אם אתם רוצים לעבוד במקומות השווים באמת, אל תציבו לעצמכם גבולות, לכו הכי רחוק שאפשר.

היו אמיצים, נסו לפרוץ גבולות באופן קבוע. אל תיקחו שום דבר כמובן מאליו, לא את המדיה ולא את מגבלות הפורמט. רוצים לשיר, תשירו! רוצים לעוף, תעופו! לכו עד קצה המחשבה והביאו משם את הרעיון האדיר הבא. שחקו עם השפה כאילו הייתה פלסטלינה, פרקו את המדיה לגורמים ובואו בהפוכה, הביאו רעיונות שיגרמו ללקוחות שלכם לעשות פיפי על הכסא והכי חשוב – תמיד, אבל תמיד תהיו מקוריים.

מאמרים קשורים

פה מתחילים איתנו