5 סיבות למה לאנשים יצירתיים משתלם להיות קופירייטרים

קופירייטרים יודעים לזקק את המסר.

היכולת להעביר מסר במספר מינימלי של מילים או תמונות היא בעלת ערך בכל תחומי היצירה.

קופירייטרים הם אלופי התמצות. בהינתן 30 שניות לתשדיר או חצי שנייה של תשומת לב ממוצעת למודעה, תלמדו להתפקס כמו זכוכית מגדלת שמציתה נמלה ביום קיץ שרבי. בעולם שטס בקצב מסחרר, כל יוצר חייב לדעת לנקות את הרעש ולשלוט על מה הקהל מבין. כקופירייטרים, זו תהיה המומחיות שלכם ותוכלו ליישם אותה גם בתחומים אחרים.

 

קופירייטרים יוצרים במגוון מדיות.

עיתונות, טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, גרילה… קופירייטרים הם מכונת רעיונות חוצי מדיה.

משתעממים מהר? לא אצלנו. קופירייטרים יודעים להפיק רעיונות במדיות שונות, להמיר מודעת פרינט לסרטון או לקחת מסר גולמי וליישם אותו בקמפיין גרילה אורבני. ילדי אינטרנט? תחום הדיגיטל פורש בפניכם אין ספור אפשרויות, רק תחלמו והכל אפשרי לביצוע. נמאס לכם? תמיד תוכלו לקחת את הכישרון שלכם למקום שונה, רעיונות טובים שווים הרבה, והיכולת ליישם אותם במדיות שונות שווה אף יותר.

קופירייטרים יודעים עיקשות מה היא.

ליטוש הרעיונות שלכם שוב ושוב, או חזרה אל שולחן העבודה מחדש, יהפכו אצלכם לשגרה.

תהיו בטוחים שמספר הפעמים שתשמעו את המילה "לא" יעלה בהרבה על פני כל מילה אחרת שאי פעם שמעתם. ולא, זה לא חיסרון, אלא מפתח לשיפור, משמעת עצמית ויכולת להצטיין. קופירייטרים יודעים, יותר מכל אמן או יוצר, לזרוק רעיונות גרועים לפח ולנסות מחדש. לא להסתפק ברעיונות בינוניים ולחצוב עוד ועוד בסלע עד שישפריצו ממנו מים זכים ומרעננים, וכולם יגידו וואו!

קופירייטרים מבינים שיצירתיות לא זורחת להם מהתחת.

מהר מאוד תבינו כי לא כל מה שיוצא לכם מהפה הוא זהב ושהסוד הגדול הוא בסך הכל טיימינג.

בכל דקה נולדים ונקברים בעולם הפרסום מיליוני רעיונות. חלקם גדולים, חלקם קטנים, על חלקם חשבתם אתם ועל חלק חשבו אחרים. דבר אחד שבו אתם יכולים להיות בטוחים הוא שאין רעיון יחיד במינו. על כל מה שחשבתם, כנראה חשבו כבר קודם וכן, מוחות גדולים (וגם קטנים) חושבים באופן דומה. היצירתיות שלכם תלויה ביצירתיות של אחרים, במה שראיתם ולמדתם עד כאן. מה שיפיח ברעיון שלכם חיים הוא לאו דווקא איכותו, אלא הניסיון שלכם להציע אותו בזמן הנכון ללקוח הנכון.

קופירייטרים הם מקצועני קריאייטיב.

יצירה זו העבודה שלכם ואתם מקבלים עליה אחלה כסף ומדי פעם גם תהילת עולם, מה צריך יותר מזה?

התפקיד שלכם הוא ליצור, להעלות רעיונות, לכתוב ולהעביר מסרים בקצב מסחרר. אומרים ששנה בחיי קופירייטר שוות ערך לשבע שנים בחייו של כל יוצר אחר. אתם תהפכו למקצועני יצירה מהר מאוד ואם תבחרו לפנות לכיוונים אחרים, יפתחו בפניכם דלתות רבות. לא רק עולם הפרסום זקוק לרעיונאים עתירי יצירתיות, אלא גם עולם העסקים, הטלוויזיה והאמנות. סלמן רושדי, יו הפנר, טרי גיליאם (מונטי פייטון), ביאליק ורבים מכותבי הסאטירה בארץ ובעולם השתפשפו תקופה מסוימת כקופירייטרים לפני שפרצו גבולות בתחומים אחרים.

מאמרים קשורים

פה מתחילים איתנו