בוגרי הבצפר של חברות הפרסום עיצבו קאברים לפייסבוק בנושא אלימות נגד נשים לרגל היום הבינלאומי שחל ב-25/11

לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, שחל ב- 25 לנובמבר, בוגרי ותלמידי "הבצפר" של חברות הפרסום, עיצבו קאברים לפייסבוק בנושא אלימות נגד נשים וקשר השתיקה בנושא. הפרויקט הינו חלק משיתוף פעולה בין הבצפר לקרן ברל כצנלסון, הפועלת כנגד תופעות של הסתה, הדרה וגזענות בחברה הישראלית ובמסגרתו התקבלו עשרות עבודות, מתוכן נבחרו 3 המצטיינות שזיכו את כל אחד מיוצריהן בפרס של 1000 ₪.

את הקאברים ניתן להוריד מעמוד הפייסבוק של קרן ברל כצנלסון ולהעלותם לקראת וב- 25 לנובמבר.

ה-25 לנובמבר הוכרז כיום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים ע"י האו"ם. במסגרת ההכרזה נקראו ממשלות העולם לארגן פעילויות להעלאת המודעות הציבורית לסוגיית האלימות נגד הנשים בחברה, באשר היא: אלימות במשפחה, מצד בן הזוג, אונס, הטרדה מינית וכל סוג של אלימות נגד נשים. בארץ יום זה מצויין בווליום נמוך ובאופן מינורי ביחס
במקום הראשון מבין עשרות העבודות שהוכנו זכה יניב צוף שהמחיש באמצעות גרפיקה בולטת לעין את המסר הישיר לנשים שסובלות מאלימות במשפחה – "לפני שהטיים ליין יהפוך לדד ליין". עבודתו נבחרה במקום הראשון בשל שילוב מוצלח בין מסר קריאייטיבי חזק לעיצוב שמשלים את המסר.

למקום השני הגיעה עבודתה של דינה אלייב שבחרה לפנות לקהל יעד שונה, לאלו העומדים מהצד ואינם מדווחים על אלימות במשפחה. עבודתה עוצבה כלוח מודעות של בניין משותף ובקריאתה היא פונה לשכנים ששומעים ואינם עושים דבר.

למקום השלישי הגיעה עבודתן של צאלה פרוינד ורעות רז שבעיצוב נקי וקריאייטיב מעורר מחשבה לקחו את מילותיו האלמותיות של נתן אלתרמן ל"ניגון עתיק" והפכו אותן למסר בועט ונוקב.

לכתבה במאקו