לא נכה – אל תחנה. קמפיין בשיתוף עמותת נגישות ישראל

הבריף

להילחם בתופעת תפיסת חניות הנכים ע"י אנשים ללא תו וללא מצפון

תפסתם חניית נכים? יש לכם עסק עם הסטודנטים שלנו.
קורס קופירייטינג נרתם למאבק על חניות הנכים. רעיונות רבים הונחו על שולחן הדיונים, מתוכן בחרה עמותת נגישות ישראל כ-5 רעיונות להפקה בפועל. בפעילות מרוכזת שנערכה בעיקרה בנמל תל-אביב, הציבו הסטודנטים שלטים ומיצבים, בקרבת חניות נכים המעבירים את המסר- "לא נכה, אל תחנה", התוצאות הקריאייטיביות לפניכם.

יובל וגנר מספר על הפרויקט, מתוך "העולם הבוקר", תוכנית הבוקר של "רשת":

"הבצפר" בשיתוף עמותת "נגישות ישראל" יצא בקמפיין נרחב ופרובוקטיבי, בקניונים וחניונים גדולים ברחבי הארץ על מנת לזעזע את ציבור הנהגים בישראל ולחלחל לתודעתו שלא חונים בחניות נכים. הקמפיין כלל מודעות, סטיקרים, שלטים וכמובן- הסרטון שכל המדינה דיברה עליו- "יש לי חולשה לחניות נכים".

 

"יש לי חולשה לחניות נכים"
עבודת הסטודנט: רועי נורקין

בישראל קיימת תופעה מוכרת של עברייני חניות נכים. תופעה הגורמת לכך שנכים שעבורם חניה קרובה היא קריטית, נאלצים לפעמים לא להגיע ליעדם, כי להם אין את האלטרנטיבה לחנות רחוק. ישנם שני סוגי עבריינים: 1. נהגים שחונים ללא תו חניה ויש להם שלל תירוצים להצדיק זאת. 2. בני משפחה שעושים שימוש ברכב וחונים בחניית נכים גם אם הזכאי לתו, לא נמצא ברכב. בדרך כלל בעיית חניות נכים הינה בשעות עומס – חמישי שישי באתרי קניות, שישי שבת בים, בחניות של הופעות ואירועים, בתי חולים וסתם ברחובות.
לצורך כך יפשטו החל מה-1 באוגוסט מתנדבי עמותת נגישות ישראל ברחבי הקניונים והחניונים הגדולים בארץ, באופן מפתיע. בכל חניה של נכה תודבק מודעת ענק בניסוח פרי רעיונם של תלמידי "הבצפר", למשל: "שמור לנפגע מטען חבלה במלחמת לבנון השנייה…", "שמור לנפגע רימון במבצע צוק איתן…". בנוסף, על חלונות הראווה או הקירות שמול החניה יתלו מודעות בנסחים הבאים: "הולך לדקה וחוזר? זו לא חניה בשבילך". "רץ להוציא כסף? זו לא חניה בשבילך". קופצת לחנות הקרובה? זו לא חניה בשבילך". ועוד שלטים ספוגים מסרים ברוח דומה.

התרגיל היה במסגרת פעילות "גרילה", במסגרתו מפתחים הסטודנטים רעיונות לפעילות שטח שתפגיש את קהל היעד עם חוויה מציאותית. עם המסר והמותג. המפגש היה מעורר השראה – לראות את הקהל ברחוב מזדהה ומשתף פעולה עם פעילות יצירתית שמטרתה לשמור את חנית הנכים – לנכים.
כל הכבוד לסטודנטים אשר עבודותיהם הגיעו לשלב ההפקה הסופי:
דניאל זאבי, תום ארנסט, לידור גבעולי, רועי נורקין, סתיו שוגר, רוני אייק,
ולמנהל הקורס- אילן לזרוביץ'.

 

פה מתחילים איתנו