טיפים להכנת תיק עבודות

ידע זה כוח.

מחקר מקדים על המשרד אליו אתם מנסים להתקבל, יעניק לרעיונות שלכם ערך אמיתי.

למשרדי פרסום שונים יש אופי שונה, אותו ניתן לזהות בפרסומות שלהם. חפשו את העבודות מהשנים האחרונות ונסו לזהות את הסגנון – האם הוא שמרני? סקסיסטי? פרוע? מתחכם? עממי? בחרו את העבודות שתציגו בהתאם. מומלץ גם להציע פתרונות מקוריים ללקוחות קיימים, אם מנהל הקריאייטיב יזהה בתיק העבודות שלכם פרסומת שבה הוא יכול להשתמש לאחד הלקוחות שלו, תקבלו אצלו נקודות זכות רבות.

לכו רחוק. ואז חזרו לקרקע.

רעיון גרנדיוזי יכול בהחלט להרשים, אך החוכמה האמיתית היא לייצר רעיון מדויק וזול להפקה.

זכרו, בעולם האמיתי משרד הפרסום משרת לקוח תחת מגבלות תקציב. שימו לב שלא כל הרעיונות שלכם דורשים אלף ניצבים, מטוס קרב ושימוש במיילי סיירוס כפרזנטורית לחיתולים. לצד הרעיונות המפוצצים, הציגו גם רעיונות קטנים, מדויקים וזולים להפקה – אלו הרעיונות שלקוחות אוהבים במיוחד. יש להדגיש שלא מדובר על זניחת הרעיונות הגרנדיוזים, אלא רק על מגוון של רעיונות בסדרי גודל שונים.

צאו מהניילון(ית).

עבודה במשרד פרסום כוללת הבנה במדיות רבות, הדגימו את הרעיונות שלכם ביותר ממדיה אחת.

תיק עבודות לא חייב להיות תיק, הוא יכול לשלב וידאו, סאונד ואפילו מופע קסמים. תיק עבודות שאינו מורכב מעמודים מנוילנים בלבד הוא מרשים וזכיר יותר. מעבר לכך, הוא מעיד על הבנה ביותר ממדיה אחת וראש שמסוגל לחשוב מחוץ לקופסה, או יותר נכון – מחוץ לקלסר. נסו לשלב הדפסה עם תצוגה דיגיטלית, קמפיין גרילה עם צילום וידאו, היו מקוריים ויצירתיים גם ברעיונות וגם בבחירת המדיה שלכם.

עיצוב היא לא מילה גסה.

עיצוב מקצועי יחסוך לכם הסברים ויעזור לרעיונות שלכם "לרדת חלק" בגרונו של מנהל הקריאייטיב.

נכון, אתם לא מעצבים והתפקיד שלכם לייצר רעיונות גולמיים, אבל הקפדה והבנת חשיבותו של עיצוב היא נכס לכל קופירייטר. תיק עבודות מעוצב כראוי משפיע, אפילו ברמת התת-מודע, על המתבונן. אין צורך בהשקעה של סכומי עתק, גם סטודנט לעיצוב יעשה את העבודה נאמנה. שימו לב – אל תגזימו בעיצוב העבודות, הקפידו שהחלק החשוב ביותר הוא הרעיון עצמו, אל תתנו לעיצוב לגנוב את ההצגה אלא לתרום לו.

הגהה. הגהה. ועוד פעם – הגהה.

לא משנה כמה מקוריים הרעיונות שלכם, טעויות כתיב או תחביר הן כתם של חוסר אחריות.

שגיאות כתיב או תחביר יכולות לקלקל תיק עבודות מרשים. כקופירייטרים, אתם אלו שאחראים על הטקסט, שגיאות הן פגם מהותי ברמה המקצועית שלכם. אם יש לכם ספק לגבי מילה או משפט, בדקו אותם בגוגל, נסו לברר מה גישת האקדמיה ללשון העברית, הראו את העבודות שלכם למישהו שמבין בתחום. לעתים אנו מפספסים שגיאות בלי כוונה, גם אם אנחנו בטוחים, תמיד כדאי לבדוק שוב ושוב ולאתר את השגיאות הסוררות. עם זאת, בפנייה לקהל יעד מתאים, שגיאות עשויות להיות מכוונות או נובעות משימוש בסלנג.

מאמרים קשורים

פה מתחילים איתנו