כך תקימו דף נחיתה שבאמת מוכר

דף נחיתה הוא הכתובת האחרונה במשפך השיווקי שמטרתו להוביל לליד / רכישה של קהל יעד רלוונטי. מה חשוב שיופיע בכל דף נחיתה? איך להפוך אותו לממיר ואיך לנתח את הביצועים? במאמר הבא אסקור את כל הנקודות החשובות ואגע בחיבור בין קמפיינים כאלה ואחרים לבין דף נחיתה מוצלח.

ראשית, חשוב לציין שאין דרך אחת נכונה להקמה של דף נחיתה, יש שיטות וגישות שונות ובכל זאת יש פרמטרים שחייבים להופיע בכל דף נחיתה באשר הוא.

 

קהל יעד ומסרים

למי בעצם מיועדים המסרים בדף הנחיתה? אפשר לקחת צעד אחורה ולשאול את עצמנו או את מי שמקים את הקמפיינים הממומנים, מי קהל היעד? כשעונים על השאלה הזו, חשוב להתייחס למגדר, קבוצת גילאים כללית, תחומי עניין ועיסוק וכו'.

דף נחיתה יכול להיות 10/10 מבחינת החוקים היבשים אך אם לא יותאם לקהל היעד שמוגדר בקמפיינים, התהליך כולו ייכשל. ההכוונה לקהל היעד באה לידי ביטוי גם בטקסטים, שצריכים לגעת ברגש ובצורך של הקהל הספציפי וגם בתמונות ובסרטונים שצריכים לתפוס את העין תוך מספר שניות בודדות לצורך צפייה והעמקה בדף כולו.

 

הגדרת מטרה – מה נרצה שהגולשים יבצעו בדף?

חשוב לבחור כבר בשלב הראשוני של הקמת דף הנחיתה את הפעולה או מספר הפעולות שנרצה שהגולשים יבצעו בדף: השארת פרטים בטופס צור קשר, חיוג טלפוני מהיר או שליחת הודעת וואטסאפ, אלו הן האופציות הנפוצות. חשוב לזכור לגבי אלמנטים של Call To Action כי הם צריכים להופיע לפחות פעמיים (תלוי באורך הדף) וגם באופן קבוע בצד המסך באמצעות כפתור.

 

מומלץ להתייעץ עם הלקוח לגבי ההנעות לפעולה הרצויות או אלו שמתאימות בתחום הפעילות שלו. דוגמא #1: לקוחה שרכשה שירות מתקדם של בוט בוואטסאפ לטיפול ראשוני בלידים, תעדיף להמנע משיחות טלפון ישירות. דוגמא #2: לקוח שמספק שירותי חירום יוצא מנקודת הנחה שגולשים יצטרכו מענה מהיר כמו חיוג טלפוני ופחות השארת פרטים בטופס.

5 שניות, זוז!

הדעה הרווחת בעולם השיווק היא כי יש להעביר את המסרים המרכזיים (הת'כלס) ולתפוס את עיני הגולש תוך כ-5 שניות בלבד. ניתן לבצע זאת באמצעות תמונה שמעוררת צורך / רגש, בכותרות בולטות ונוקבות או בכלל בעיצוב יוצא דופן שגורם להשתהות קלה של הגולש. ההמלצה היא להכנס לראש של הגולש וממצב דפייה של הדף לנסות ולהבין מה אמור להופיע בחלק העליון כדי לגרום להעמקה במסרים ומה חסר לי בתור גולש כדי לעשות זאת. כמובן שגם מחקר מתחרים וניתוח של דפי נחיתה אחרים יכולים לסייע.

אטרקטיביות היא שם המשחק

חייבים לצאת מנקודת הנחה כי כאשר גולש מעוניין לבצע סקר שוק או לשמוע פרטים באופן בהול ולמעשה להפוך לליד, הוא יעשה זאת. למרות זאת, אין עוררין על השפעת איכות דף הנחיתה מבחינת רושם ומענה על הצורך על שיעורי הפניות וגם שיעורי הסגירות. כלומר גם כאשר הליד יוצר קשר עם אותו עסק, נצרב לו בתודעה אותו דף נחיתה שתיווך ביניהם.

 

חשוב לציין כי למרות הצורך באטרקטיביות גבוהה, אסור להתעלם מחוויית משתמש, תמצות דף הנחיתה ושמירה על מהירות טעינה גבוהה.

 

שאלות נפוצות

לדף נחיתה מספר מטרות ויעדים, אחד מהם הוא שיפור היעילות במנגנון השיווק, כלומר לקבל כמה שיותר לידים, במידת רלוונטיות גבוהה ובמינימום התעסקות מצד המשווק. הוספת רכיב של שאלות נפוצות ותשובות מתומצתות יכולה לפתור תהיות וחששות מצד הגולשים ולצמצם פניות מיותרות לשירות לקוחות באמצעים השונים.

 

חשוב לבחור ב-5-10 שאלות מרכזיות שבהחלט עשויות להוות Game Changer ולהוביל גולשים "מתנדנדים" לפנייה / רכישה. ניתן לבדוק ברחבי הרשת ובכלים כמו Google Ads או AnswerThePublic למציאת שאלות מעניינות.

מעקב וניתוח שוטף

ניתוח ביצועים ומדידת נתונים הם פעולות שצריך לבצע בשוטף וכאשר מדברים על דף הנחיתה, יש לוודא שמוטמעים בו כלי המעקב הרלוונטיים לצורך איסוף הנתונים, החל מהטווח המיידי וגם לטווח הארוך.

 

הנה 3 כלים חובה לכל ניתוח מעמיק של נתונים:

  • Google Analytics – הכלי המרכזי בעולם ניתוח הנתונים ברחבי אתרים ודפי נחיתה. מרגע שמחובר לאתר, מספק נתונים אודות התנהגות גולשים באתר: זמני שהייה, ניווט באתר, מספר כניסות, פילוחי גולשים ועוד.
  • Google Tag Manager – כלי המאפשר לרכז מספר פיקסלים למעקבים ספציפיים של הקלקות ובדיקת ממוקדת יותר של הנעות לפעולה כגון כפתורים.
  • Hotjar – כלי המאפשר צפייה בהקלטות גולשים (חוקי לחלוטין) וצפייה במפות חום לניתוח יותר ויזואלי של הביקורים באתר / דף הנחיתה.

 

שלושת הכלים שציינתי חייבים להיות מחוברים לכל דף נחיתה באשר הוא, בשלב ההתחלתי, כלומר לפני הפעלת הקמפיין הראשון. הם כולם חינמיים ומאפשרים קבלת נתונים במעטפת 360, ביחד עם הנתונים המתקבלים מאותה מערכת ממומנת, בין אם מדובר בגוגל, בפייסבוק או במערכות אחרות.

 

 

סיכום:

נגענו בנקודות החשובות והקריטיות להקמת דף נחיתה שעונה על צרכי השיווק, ובכל זאת, יש לזכור כי לכל כלל יש יוצא מהכלל וגם כשמדובר בדפי נחיתה, מומלץ להכנס לפרטים. הכוונה היא לניתוח שוטף של הביצועים, גם מצד הקמפיין וגם מצד דף הנחיתה ולהתייחס לעלות לקליק ולליד, שיעורי המרות ואיכות הלידים עצמם, כמובן שיש לתקשר הכל מול הלקוח ולהבין דרכו את איכות הביצועים.

 

 

 

   מחבר המאמר:
   עוזי שבת, בעלים של סוכנות Digital Solutions המספקת מגוון פתרונות דיגיטל בארץ ובחו"ל.

מאמרים קשורים

פה מתחילים איתנו